בעקבות חוק השילוב תלמידים רבים עם אוטיזם שולבו בכיתות הרגילות. לצורך יישום החוק נפתחו מרכזי תמיכה יישוביים או אזוריים (מתי”א) המיישמים בפועל את השילוב. השילוב של ילד עם ASD נעשה לאחר אבחון וזכאות בוועדת שילוב. על מנת שהשילוב יהיה אפקטיבי ומוצלח מאפשר החוק הצמדה של סייעת לילדים אלו שתפקידה ללוות אותם בבית הספר.
מחקרים עדכניים מצאו שלמרות הסיוע הממשלתי הורים רבים לילדים עם ASD עוברים קשיים רבים בדרך לשילוב ובשילוב עצמו. על ההורים לעבור וועדות שונות, לעמוד מול מגמת הדרה של ילדם, לדרוש את התקצוב המגיע להם על פי חוק ואף להתמודד עם סייעת שאינה מוכשרת לטיפול בילד עם ASD ועם צוות חינוכי שלא למד מעולם על ההפרעה.
במחקר הנוכחי נערכה בדיקה ראשונית של מאפייני ההתמודדות של אימהות לילדים עם ASD ששולבו במסגרות החינוך הרגילות.